o platbe sms

Platba pomocou SMS je v poslednej dobe stále populárnejšia platobná metóda. Funguje ako na predplatené SIM karty (kredit) aj na paušálne SIM karty. Pri paušálnych SIM kartách je veľká výhoda v tom, že reálne tovar alebo služby platíte až v čase splatnosti paušálu.

Platby sa spracovávajú ihneď, teda aj doručenie prebieha okamžite.

Podmienky pre úspešnú platbu

Pre možnosť zaplatiť v našom obchode pomocou mobilného telefónu, treba spľňať nasledovné podmienky či nastavenia.

Operátori

Momentálne poskytujeme platbu zo SIM kariet len slovenských operátorov. Platba funguje aj zo satelitných mobilných operátorov ako sú Juro, Tesco Mobile, Funfón a podobne.

Paušál / Kredit

Platba môže byť spoplatnená tak predplatenými (kreditnými) SIM kartami aj paušálnymi SIM kartami. Podmienkou je samozrejme dostatok kreditu. Pri paušálnych SIM kartách musia byť povolené takéto platby a nemôžu byť prekročené limity určené operátorom. Pri novej paušálnej SIM karte operátor automaticky aktivuje takúto službu, teda netreba nič dodatočne aktivovať.

Limity a obmedzenia
Predplatené (kreditné) SIM karty

Pri platbe z takýchto kariet si treba dať pozor na bonusový kredit. Takýto kredit sa nedá použiť na platby za tovar alebo služby. Inak je služba obmedzená iba výškou Vášho kreditu.

Paušálne SIM karty

Tieto SIM karty sú obmedzené u každého operátora a majú nastavenú maximálnu výšku platieb za tovar alebo služby. Každý operátor si tieto podmienky nastavuje sám, sú tam teda značné rozdiely. Vždy to funguje na systéme maximálnej výšky za dané obdobie.

Orange

Maximálna výška platieb je nastavená na 150€. Obdobím je 31 dní od dosiahnutia limitu.

Telekom

Maximálna výška platieb je nastavená na 300€. Obdobím je vždy od 1. dňa kalendárneho mesiaca po posledný deň kalendárneho mesiaca.

O2

Maximálna výška platieb je nastavená na 150€. Obdobím je 31 dní od dosiahnutia limitu.

4ka (SWAN)

Maximálna výška platieb je nastavená na 150€. Obdobím je 31 dní od dosiahnutia limitu.

Kedy SMS nie je spoplatnená

Môže nastať zopár situácií, kedy príde spätná SMS, no nie je spoplatnená. Existuje aj možnosť, že nepríde žiadna spätná SMS a vtedy služba taktiež nie je spoplatnená.

Platba neprebehla

V dôsledku nejakých problémov, ak nie sú dodržané podmienky alebo ste presiahli limity, prípadne Vás operátor inak obmedzil, platba neprebehla. Vtedy samozrejme nie sú účtované žiadne poplatky ani samotné spoplatnenie služby. V závislosti od operátora Vám môže prísť informačná SMS v ktorej bude dôvod nespoplatnenia. Pri niektorých operátoroch však nepríde nič. Vtedy sa netreba báť spoplatnenia. Pracujeme na tom aby každému, ak nebude spoplatnený prišla aj informácia o tom že SMS nebola spoplatnená.

Daný tovar alebo služba nie je skladom

Môže sa stať že odošlete spoplatňujúcu SMS v čase, kedy nemáme daný tovar alebo službu skladom. Vtedy automaticky posielame spätnú informáciu o tom, že vybraný produkt alebo služba nie je skladom. Takáto SMS nie je spoplatnená. Informácie o tom kedy doplníme kódy nájdete vždy na stránke daného produktu.

Postup pri platbe
1. Výber produktu a platby

Ako prvé si pochopiteľne musíte vybrať produkt, ktorý chcete zakúpiť. Po otvorení detailu daného produktu sa Vám zobrazí zelené tlačidlo Platba SMS.

2. Informácie o platbe

Po stlačení zeleného tlačidla Platba SMS sa Vám zobrazí vybraný tovar alebo služba, konečná cena a presný postup pre zaplatenie. Tento postup je vždy rovnaký.

3. Platba

V prvom kroku postupu je vždy určené telefónne číslo na ktoré treba poslať spoplatňujúcu SMS a tvar (text) SMS. Pre zaplatenie pošlite SMS v požadovanom tvare na dané číslo.